PDA

Afficher la version complète : [Présentation]---> Hello from Malaysia!



daijoubu
26/07/2017, 05:42
Les champs désirés
Informations personnelles :
Mon prénom : Alwin
Mon âge : 31
Ma région : Malaysia
Mes passions : voiture, montres, whisky
Mon métier / Mes Etudes : Ingénieur en génie mécanique

Autres Informations :

Mon Fournisseur d'accès Internet : N/A
Mon navigateur : Chrome
Comment j'ai connu le forum: j'ai trouvé ici à cause de Brembo mod
Message supplémentaire : ravi de rencontrer tout le monde!

Je viens de Malaisie. Je suis désolé, je ne comprends pas le français. Je dois utiliser Google Translate pour apprendre de cette merveilleuse communauté.
Pardonnez-moi si je dis des erreurs.

C'est ma voiture:
8010
Il est enveloppé comme un 30ème anniversaire, mais il est en fait THP200

Nous avons conduit de Kuala Lumpur, de Malaisie à Phuket, en Thaïlande.
C'est environ 2000 km au total.
8011

ghostinet
26/07/2017, 07:43
Bienvenue ;)

oulia
26/07/2017, 07:46
Bienvenue et superbe photo !

Nico19
26/07/2017, 08:29
Bienvenue Alwin, inscription validée. Magnifique la 2ème photo.

simdirt053
26/07/2017, 08:39
Bienvenue ! / Welcome ! Great pics !

PijotRC
26/07/2017, 08:53
Welcome here daijoubu ! Nice pics, especially the second one !
How many 208 were there ? It must have been a great trip, if you have any photos, please do not hesitate to share them here !

christo
26/07/2017, 09:02
Welcome here Alwin!

Selamat datang di sini Alwin!

Fabien
26/07/2017, 09:05
Bonjour et bienvenue !!! Une GTi de Malaisie !!!! Bravo

daijoubu
26/07/2017, 09:27
Merci beaucoup à tous! Thank you all for your welcome!
Je traduis de l'anglais, donc ça peut être faux.
Ma femme prenait des leçons de français, mais nous n'avons toujours aucune chance de visiter la France.
Mais je peux encore profiter de voitures françaises

Pendant le voyage à Phuket, nous avions 10 208 GTi et 1 RCZ. C'était en 2016.
Nous avions également 2 véhicules de soutien pour la réparation et les pièces de rechange.

C'était notre route
8012

Désolé pour l'image de flou
8013

Cette année, nous conduisons à l'intérieur de la Malaisie. Il est à environ 1900 km. Cette fois, environ 10 GTi aussi.
8014

8015

8016

La Malaisie est un petit marché, nous avons environ 100+ GTi sur la route, mais le club GTi peut-être avoir environ 40-50 membres.
En raison du petit marché, nous n'avons pas beaucoup de pièces et connaissances techniques pour modifier la voiture.

christo
26/07/2017, 09:35
This roadtrip is awesome!

MathieuR
26/07/2017, 09:37
Welcome Alwin! Nice pictures!

Nico19
26/07/2017, 09:39
Nice trips!!

Les amis, faut qu'on fasse ça autour des Alpes :)

daijoubu
26/07/2017, 09:39
This roadtrip is awesome!

Thank you Christo! The club here tries to make big (>1000km) road trip once every year. We also do smaller drives on winding B roads where we can enjoy our GTi's awesome handling ^^.

daijoubu
26/07/2017, 09:41
Nice trips!!

Les amis, faut qu'on fasse ça autour des Alpes :)

Vous devez!
Je suis jalouse parce que l'Europe a de beaux paysages et des B-routes!

I wish one day I can go on a GTi trip in Europe

nicoluffy
26/07/2017, 11:06
Welcome
Good pics on vert good roadtrip

PijotRC
26/07/2017, 14:03
Amazing trip !
Do you have any official support from Peugeot during these events (partnership or anything) ?

Nawty
26/07/2017, 15:10
Hello Alwin,

It's a real big pleasure to meet you. Your roadtrip was absolutly awesome, i'd like the same for us but starting the south of France --> Italie --> Spain --> Andorra...
You made beautiful pictures and if you have another one, please don't hesitate to share. We appreciate this kind of adventure.
If one day, you come here (Paris), don't hesitate too. We'll plan something quiet nice.

Welcome to our family.

Mike.

daijoubu
27/07/2017, 03:14
Welcome
Good pics on vert good roadtrip

Thank you for your kind words!


Amazing trip !
Do you have any official support from Peugeot during these events (partnership or anything) ?

Thank you! For these big events, usually the support is not much. Recently they did however loan to us the 208 GTi facelift (the THP208 Euro 6 model, not BPS) to try for free during the trip (5 days).
Official Peugeot did however supported some small events for us drivers, like go kart with prizes, etc. The club is trying to do more 'marketing' for Peugeot to help boost the name of Peugeot because in Malaysia it is a small brand unlike Japanese cars.


Hello Alwin,

It's a real big pleasure to meet you. Your roadtrip was absolutly awesome, i'd like the same for us but starting the south of France --> Italie --> Spain --> Andorra...
You made beautiful pictures and if you have another one, please don't hesitate to share. We appreciate this kind of adventure.
If one day, you come here (Paris), don't hesitate too. We'll plan something quiet nice.

Welcome to our family.

Mike.

The pleasure is mine. I can imagine your trip would be amazing with beautiful scenery. I will try to find more pictures and post soon :). We are also making a video of it as we captured a lot of videos =D.
I also appreciate the welcome! I really look forward to come one day. Some of us are hoping to visit Paris Motorshow hopefully in 2018.


Meanwhile, just to share, my car is currently stock until very recently I replaced my spoiled absorbers. I used a local company to design and build a full soft/hard hi/lo adjustable coilover for the 208 GTi.
Pendant ce temps, juste pour partager, ma voiture est en stock jusqu'à très récemment, je remplacé mes absorbeurs gâtés. J'ai utilisé une entreprise locale pour concevoir et construire un complet doux / dur + hi / lo réglable pour les 208 GTi.

8031
8032
8033
8034

ju208gti30th
28/07/2017, 07:20
Pas mal les coupelles réglables. On trouve pas ça chez nous